Tuesday, January 19, 2016

432. Susahnya Nak Cari Oat


Kadang-kadang aku duduk diam, seorang diri.

Apa aku buat?

Tangan aku pegang mouse laptop, mata aku ke arah skrin laptop. Tapi otak aku tak pun. Telinga aku pun tak.

Jadi ke mana?

Otak dan telinga aku ke arah bahagian sebelah aku yang ada beberapa orang di situ. Orang tersebut ada kaitan dengan aku. Aku mendengar satu persatu perbualan dorang.

Ianya membuatkan aku terfikir yang mana pernah ke mereka ini merasa malu dengan apa yang keluar dari mulut mereka? Pernah tak berfikir sebelum melontarkan kata-kata yang dikeluarkan?

Kamu dah kahwin, bukannya seorang yang tidak berkahwin. Mempunyai tanggungjawab. Hentikan letakkan diri di tempat mereka-mereka yang belum berkahwin.

Perangai kamu seperti budak-budak yang masih belajar di sekolah rendah padahal kamu sudah berumah tangga.

Memalukan.

NotaKaki : Tudung pulak.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...