Friday, October 30, 2015

425. Boleh Tak Nak Format Otak Sikit?


Sakit kepala.

Itu apa yang aku rasa sekarang. Dalam dua bulan ni banyak sangat yang aku pikirkan. Sampaikan aku rasa otak ni dah nak meletup. Apa yang lecturer ajar dalam kelas pun haram tak masuk.

Entahlah, aku tak tahu nak cerita camna.

Aku nak lari dari semua orang.

Aku dah penat. Aku perlukan rehat. Aku malas belajar, aku malas berfikir, aku malas.

Ataupun satu bilik kecik. Yang kedap bunyi, yang tertutup, yang tiada pintu, yang jauh dari orang.

Aku nak jerit sorang-sorang. Aku nak nangis sorang-sorang. Aku nak ketawa sorang-sorang. Aku nak senyum sorang-sorang. Semua aku nak buat sorang-sorang.

Mungkin dengan cara tu aku takkan kecewakan orang, aku takkan sedihkan orang, aku takkan marah orang, aku takkan gembirakan orang.

Mungkin. Siapa tahu kan?

NotaKaki : Lima ikatan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...