Monday, October 26, 2015

423. Seketika.


Mati.

Satu perkataan yang kuat. Bila gua terdengat perkataan mati tu, pasti jantung gua bergetar. Gua tak boleh bayangkan kalau sesiapa dalam keluarga atau kenalan gua yang akan pergi dulu.

Semalam.

Gua ada gunakan perkataan tersebut. Tak sampai lima minit kemudian, rangkaian bisnes kereta sewa gua call. Dia kata ada budak nak cari kereta sewa nak hantar kawan dia kat Changlun. Urgent katanya.

Sebab?

Nenek kawan dia meninggal.

Tak sangka kan? Baru saja aku guna perkataan tu, ada yang berkaitan call. Banyak lagi perkara-perkara yang tidak disangka boleh berlaku.

Hargailah masa yang korang ada dengan keluarga atau rakan-rakan korang.

Chaloo..

NotaKaki : Sabar itu sebahagian daripada iman.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...