Monday, October 5, 2015

419. Kenapa Saya Tak Tunjuk Saya Sokong Mana?

Ke main kan gua punya tajuk hari ni?

Di UUM sekarang sedang berlangsungnya Pilihan Raya Kampus (PRK) di mana pada siang tadi pernamaan calon sudah dilakukan.

Jadi ketika gua sedang menulis entry ini, ketika ini adalah masa berkempen. Gua perati rakan-rakan gua sudah ada yang mula menunjuk yang mana satu pilihan mereka.

Ada yang pernah tanya gua, gua sokong mana. Gua takkan jawab. Pada gua, cukup lah korang dengar aku bercakap dan ambillah dari kata-kata gua. Kemudian korang semua nilailah sendiri gua di pihak sebelah mana.

Baik kanan atau kiri.

Berbalik pada tajuk gua di atas, kenapa gua tak tunjuk gua sokong mana? Sebab gua tak sokong sebab parti. Maaf gua tak tahu istilah dalam kampus.

Gua akan sokong mana yang akan memberi kebaikan kepada diri gua sendiri, rakan-rakan gua, masyarakat dan negara.

Biarlah orang nak mengatakan gua ini lalang. Gua lebih sanggup dikatakan lalang daripada mengundi atas dasar gua kenal siapa calon itu, gua sokong parti itu atau apa-apa yang berkaitan

Pada gua, suasana mengundi sudah patut berubah yang mana kita bukan mengundi atas dasar parti tetapi apa calon tersebut boleh berikan. Calon yang mana boleh berikan yang terbaik. Itulah sepatutnya calon yang dipilih.

Cukuplah gua rasa kat sini saja, gua berhenti jela. Panjang-panjang pun, bukan gua tercalon. Gua cuma mengundi. Gua akan jalankan tanggungjawab gua supaya tiada sesiapa boleh pertikaikan gua ada hak atau tidak untuk mempertikai apa-apa yang dilakukan pihak-pihak tertentu jika terdapat kesalahan.

Kepada calon-calon baik dari Perubahan, Transformasi Mahasiswa, Hijrah dan Bebas. Aku doakan hanya yang terbaik yang akan menang. Dan kepada sesiapa yang menang, buat kerja yang terbaik. Bukan dah menang, korang lupa janji-janji korang.

NotaKaki : Tak terkejut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...