Friday, September 11, 2015

412. Jodoh


Tu dia, tajuk aku. Kemain.

Berapa ramai yang percaya yang jodoh telah ditetapkan oleh tuhan? Aku rasa ramai dan aku sendiri percaya yang jodoh memang telah ditetapkan oleh tuhan.

Ada jugak yang berkata ada jodoh tu ada lah. Malahan aku sendiri berkata demikian bila kawan-kawan dan ahli keluarga aku bertanya tentang jodoh aku.

Tapikan.

Berapa ramai yang percaya jodoh tu takkan datang tanpa ada usaha sendiri?

Pada aku, jodoh tu memang perlu ada usaha sendiri juga, bukan 100% meletakkan pada kuasa tuhan sahaja.

Kita sendiri boleh lihat berapa ramai yang bercerai pada masa kini.

Pernah tak guna akal dan fikiran yang dikurniakan tu untuk berfikir kenapa?

Hmmm. Aku tak tahu dah ke mana aku nak tuju dalam entry kali ni. Mengarut dah ni. Tak konsisten langsung. Dalam kepala lain, jari type lain.

Takkan nak guna alasan typo, jari gemok jugak?

NotaKaki : Bawak-bawaklah tidur. Esok ada customer menunggumu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...