Wednesday, September 2, 2015

409. Ikan Di Laut, Asam Di Darat. Dalam Periuk, Bertemu Juga.


Pernah aku ceritakan yang mana dunia ini sebenarnya kecik atau besar.

Boleh refresh di sini.

Kali ini aku nak cerita lagi pasal ni. Bukan apa, aku rasa ianya terlalu menarik untuk tidak dikongsikan.

Alhamdullilah seperti yang aku pernah kongsi sebelum ni, adik aku selamat mendirikan rumah tangganya pada pertengahan bulan lepas.*Abang dia? Tunggu Cik Sabariah bagi greenlight ja*

Nak dijadikan cerita, isteri adik aku tu rupa-rupanya adalah anak saudara kepada kawan sepupu mama aku. Tu dia, kecik ja dunia kan? Ingatkan dah jauh-jauh camni takde pape hubungan.

Tuhan memang maha kaya.

Sepupu mama aku tu bekerja sebagai seorang guru. Pernah menetap di Sabah beberapa tahun sebelum berpindah ke Gombak yang mana tempat tinggal dia sekarang. Tak silap sepupu mama tu kenal ayah saudara isteri adik aku tu ketika di Gombak. Ataupun rakan sekelas. Aku pun tak ingat.

Cuma nak bagitau, kecik kan dunia ni?

Jap, korang ingat cerita aku dah habis kat sini jeke?

Belom lagi. Ada lagi.

Isteri adik aku tu duduk di salah sebuah taman perumahan di Melaka. Salah seorang jirannya yang agak baik sudah berpindah ke Kelantan. Nak dijadikan cerita lagi, dia pun ada kenal salah seorang kenalan keluarga aku di sini. Boleh berjumpa di kenduri menyambut menantu di rumah family aku.

Sememangnya tuhan itu sangat maha kaya.

NotaKaki : Kenapa orang Malaysia terikat sangat pada jenama?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...