Sunday, July 5, 2015

381. Pinggan Yang Pecah Tak Boleh Digunakan lagi.


Siang tadi kecoh dekat media sosial yang ada satu syarikat yang menggunakan seekor babi yang berpakaian baju melayu dan mengucapkan selamat hari raya.

Apa yang menyebabkan kecoh?

Kecohnya adalah kerana babi dan baju melayu dan ucapan selamat hari raya. Yes, tanpa periksa, pihat tersebut melontarkan tuduhan.

Jap. Korang tak nampak lagi apa pointnya kat sini?

Sebenarnya kecohnya kat sini adalah disebabkan sebenarnya binatang tersebut bukanlah seekor babi tetapi adalah seekor beruang. Yang mana beruang tersebut adalah maskot bagi syarikat tersebut.

Jadinya apa yang aku nak sampaikan kat sini, siasatlah dulu sebelum nak buat tuduhan melulu.

Cumanya, pihak syarikat tersebut sepatutnya tengok betul-betul. Sebenarnya kalau perhati seimbas lalu, sesiapa pun boleh tersilap. Lagi-lagi orang-orang tertentu.

Tak paham? Lupakan.

Maaf tajuk macam takde kaitan. Muahahaha

NotaKaki : Jeles woi!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...