Thursday, June 18, 2015

376. Permulaan

"Awak, jom couple." Aku tanya dia lagi. Dia mamai. Penat barangkali. Satu malam tidak tidur.

"Tanya camtu je ke?" Tanya dia. Sama seperti dulu.

"Dah tu?"

"Alaa, nak sweet-sweet sikit." Balas dia.

"Awak, saya ni tak pandai nyanyi, dah berumur, tua, tak pandai mana dan sudi tak awak jadi couple saya? Err couple dalam bahasa melayu apa ek?" Kata aku. Dia tersenyum

"Alaa, camne ek nak jawab?" Dia tanya. Manja. Aku senyum.

"Kena jawab sweet-sweet jugak ke?" Dia tanya lagi.

"Haha, mestila." Jawab aku pendek.

"Alaa, tak retila." Jawab dia dengan nada manja lagi.

"Awak tak biasa ek?" Aku tanya dia.

"Tak." Dia gelengkan kepalanya.

"Haha, awak ingat saya biasa?"

"Alaaa, hmmmm. Camne ek?"

"Terpulangla." Aku jawab pendek. Sekali lagi.

"Okay-okay. Cuba tanya balik." Kata dia.

"Okay. Awak...."

"Jap." Dia potong kata-kata aku. Aku pelik.

"Kenapa?"

"Takyah sweet-sweetla awak. Tak reti. Hahaha." Jelas dia.

"Ek?"

"Ye awak." Balas dia pendek.

"Nak couple dengan saya tak?"

"Yes I do." Dia jawab. Aku terdiam. Aku senyum. Panjang.

Aku tak mempeduli apa yang jadi seterusnya. Aku gembira!!!

NotaKaki : Lama pulak rasa tak main game ni.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...