Wednesday, April 22, 2015

366. Indahnya Dunia

Saja nak cerita kat korang. Lebih kurang dua minggu lepas aku ikut Kelab Uniutama Kembara naik Gunung Bintang, Sedim, Kulim, Kedah.

Tu dia nama tempat. Panjang gila.

Meh aku cerita sikit pasal gunung ni. Ketinggiannya lebih kurang 1800meter. Jarak perjalanan dari bawah pula ialah lebih kurang 15km. Di sini terdapat beberapa binatang liar seperti gajah, harimau, babi dan lain-lain.

Tempoh perjalanan yang kitorang buat lebih kurang dua hari satu malam termasuk berehat. Mungkin lebih cepat jika aku takde. Sorry geng.

Tempat sangat cantik.

Kemudian aku sempat naik Puncak TQ (gelaran diberi oleh budak kelab), Sintok. Perjalanan tak ambil masa yang lama. Lebih kurang 30 minit ke 45 minit sahaja.

Kat sini korang boleh nampak matahari terbit dan terbenam.

Sekian, terima kasih.

NotaKaki : Takkan marah pulak. Adoiii

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...