Tuesday, February 24, 2015

356. Dunia Kecik Atau Besar?


Dah lama aku tertanya-tanya pasal benda ni. Aku rasa benda ni subjektif. Dari sudut mana korang tengok dunia.

Kalau korang cuba berjalan keliling dunia memang akan rasa dunia ni sangat-sangat besar. Tapi cuba kalau korang naik atas kapal terbang dan tengok ke bawah, nampak kecik je kan? Ye aku mengarut je.

Kenapa kali ni aku nak tulis pasal ni?

Kalau siapa yang ikut blog aku dari awal akan tahu la yang aku ni membesar kat Segambut, Kuala Lumpur. Cuma sekarang ni family aku dah pindah Kota Bharu, Kelantan. Jadinya aku dah banyak tinggalkan kawan-kawan aku yang ada kat sana. Lagi-lagi aku ni jenis pemalu sikit. *Ye, pemalu kan?*

Kalau orang kata tuhan tu maha kaya dan maha mengetahui, aku percaya. Lebih-lebih lagi setelah hampir 10 tahun keluarga aku berpindah ke Kota Bharu, alhamdullilah aku dapat sambung pengajian. Ye, sangat lambat berbanding kawan-kawan aku. Malahan lambat dibandingkan dengan adik-adik aku. Seorang tengah sambung Master, seorang lagi dah masuk tahun ketiga. Memang ketinggalan betul

Nak dijadikan cerita, tempat aku sambung belajar ni bagi 100% tempat penginapan kepada pelajar-pelajar dia. Jadinya aku tak tahu nak kata kebetulan atau suratan takdir ataupun tuhan nak tunjuk sesuatu, budak sebilik aku ni pun berasal dari Segambut, Kuala Lumpur. Cuma beza dia, family aku tinggal kat Taman Segambut (SPPK), dia kat Segambut Dalam.

Kecik kan dunia ni? Pergi sana pergi sini, last-last kat sempadan siam jugak jumpa budak dari Segambut.

Tapi betul ke kecik? Kenapa tak pernah kebetulan terjumpa dia?

NotaKaki : Tak bawak kasut futsal woi!!!!!

2 comments:

  1. Main futsal sampai masuk tournement futsal rakan muda woi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kasut futsal lupa bawak oii... rugi ni..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...