Thursday, February 12, 2015

350. Berapa Pendapatan Korang Sebulan? Bersih.


Tahun 2008

Taman Uda Murni, Jalan Pengkalan Chepa, Kota Bharu, Kelantan.

"Mu percaya ke Wawasan 2020 akan tercapai?" Ayong tanya aku.

"Percayalah. Kenapa?" Aku jawab.

"Aku rasa tak." Jawab Ayong.

"Kenapa pulak?"

"Kalau ikut kajian aku, Malaysia takkan capai." Sambung Ayong.

Aku pelik. Aku diam. Aku pandang ayong.

"Owh, dan satu lagi. Kalau Malaysia tak capai apa yang dirancang pun mesti akan ada yang cakap KITA MENCAPAI KEMAJUAN DENGAN CARA KITA TERSENDIRI." Sambung Ayong lagi.

Aku diam lagi. Aku pandang ayong. Aku tak tahu apa nak jawab.

"Mu ingat kata-kata aku ni." Pesan Ayong.

Tahun 2015

Kampung Mentuan, Jalan Tali Air Binjai, Kota Bharu, Kelantan.

Aku termenung. Membaca artikel-artikel membincangkan mengenai Wawasan 2020 secara amnya. Terfikir berapa ramai kawan-kawan yang mempunyai pendapatan tinggi?

Secara azalinya Wawasan 2020 hanya beberapa tahun je lagi ni. Aku sendiri baru nak sambung belajar balik. Lagi jauh ketinggalan dengan kawan-kawan aku yang lain.

Owh ya, Nasib seseorang itu takkan berubah jika diri sendiri tak nak berubah. Jom buat bisnes.

Haha.

NotaKaki : Seluar kakies boleh tak ni?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...