Sunday, January 25, 2015

343. Apa Patut Dibuat?


Tahukah anda, kita semua berada di zaman kecanggihan teknologi maklumat yang tinggi. Sehinggakan kalau tak dapat menggunakan internet dalam masa satu jam pun boleh membuatkan seseorang menjadi tidak keruan?

Tahu ke tak ni?

Tak tahu?

ke tahu?

Kalau tahu, baguslah. Aku bukan apa, baru-baru ni line telefon area rumah aku kena potong setelah hampir setahun mereka-mereka ini tidak melakukan aktiviti-aktiviti terkutuk itu. Fuhh, bukan main ayat aku.

Jadi ianya telah mengganggu perjalanan seharian hidup aku selama tiga hari setengah. Lama kan? Ada la jugak aku try guna mobile data ke apa ntah panggilnya daripada Celcom. Malangnya area rumah aku yang berada agak ke dalam kawasan ceruk kampung ni agak kurang kelajuannya. Hanya di area-area tertentu dalam rumah ni sahaja yang akan membuatkan fuhh lega ada internet daripada Celcom.

Dah la pulak tu, aku kena buat sesuatu pada 22 Januari yang lepas. Nasib baik boleh.

Jadinya, benda ni terjadi pada hari rabu lepas. Call untuk report pada hari yang sama tapi alah ke tengahari sikit. Ada jugak aku dengar operator repair-repair tu datang tengok hari rabu. Tak elok lagi, kemudian kitorang tunggu mungkin dorang nak siapkan hari khamis kot. Dan hari khamis memang ada yang datang. Cuma bila dekat-dekat jam 2.00 petang tu aku rasa dorang dah berhenti buat kerja. Aku ingat dorang berhenti untuk lunch dan sembahyang zohor tapi tak.

Hari jumaat? Cuti.

Hari sabtu? Cuti jugak.

Pagi tadi baru start buat. Aku tak sure dorang start pukul berapa tapi bila jam 3 lebih kurang baru macam setel. Itu pun ada masalah lagi. Terpaksa report sekali lagi bagitau tak setel lagi. Lepas asar lebih kurang baru setel.

Itu dia. Panjang lebar aku menulis. Agak-agak korang apa patut aku buat lagi? Bukan ke TM ni sekarang dah jadi swasta? Kenapa tak macam swasta cara dorang kerja ek? Hmmm.

NotaKaki : Nak cari beg baru ke ek? Hahaha.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...