Tuesday, January 20, 2015

341. Tolong Beli Buku Keluaran SePena Raya.


Hari ahad yang lepas berlangsungnya Anugerah Juara Lagu (AJL) ke 29. Tahun-tahun sebelum ni aku ada jugaklah sempat tengok kat tv. Malahan beberapa tahun lepas aku sempat jugak dibawa oleh kawan aku untuk melihatnya secara live. Ye, aku pergi tempat lagha. Sekali sekala.

Tahun ni entah kenapa aku langsung tak berminat nak tengok. Walaupun sedikit. Padahal dalam fb, twitter bukan main lagi rancak orang komen. Aku tak tahu la. Mungkin atas beberapa faktor.

Tapi faktor paling besar adalah penajanya. Aik, rasa macam Chef Wan la pulak. Seriusly, aku rasa benda ni memang dah patut bawak ke tengah.

Topik penaja ni dari saban tahun aku tengok makin menjadi-jadi. Cuba korang tengok filem-filem terbitan Malaysia, kalau disponsor kalau boleh sepanjang masa akan ada produk placement. Benda ni sedikit sebanyak akan merosakkan filem tu sendiri.

Cuba la cari idea sikit, tengok sikit filem-filem luar camne dorang buat product placement tu. Memang dorang tonjolkan tapi bukannya setiap masa kena tunjuk. Yang ni pun takkan nak aku yang ajar.

Kalau korang tengok cerita-cerita korea lagi gila, dorang siap sensor mana-mana product. Aku tak tahu apa polisi dorang tapi aku takdelah sampai mintak jadi camni. Tapi kita boleh memandang ke arah sana apa. Bak dasar Dr.Mahathir yakni Dasar pandang ke timur tu. Dah lupa ke?

Tu belum lagi kalau korang tengok show-show yang ada kat Malaysia. Mak aihh, tak sampai seminit dok ulang je. Boring gila.

Aku paham yang mana dorang ni mengeluarkan duit untuk memberitahu semua orang yang produk dorang ada di pasaran dan sila dapatkan segera supaya dorang dapat cover balik duit yang dorang keluar untuk sponsor show-show ni semua. Tapi come on la. Ianya perlu diberhentikan.

Macam biasa, bila aku rasa aku dah start mengarut. Aku nak berhenti taip.

NotaKaki : Dia dah pakai kain pelikat. Wow!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...