Tuesday, December 9, 2014

327. Buku Salinan Keras VS Buku Salinan Lembut.


Aku tak tahu apa lagi aku nak mengarut hari ni. Aku pun mula bukak laman web itu la, ini la sampai aku bukak satu artikel menunjukkan senarai 10 buku elektronik paling laku di google play store.

Masa tu aku terpikir. Best sangat ke baca buku elektronik ni.

Aku pernah download satu buku elektronik secara percuma dari satu publisher daripada Malaysia. Korang boleh agak kalau dah lama baca blog aku ni.

Masa aku baca tu, bukanlah tak best. Cuma pada aku ianya tidak sama langsung seperti buku biasa. Kau tak boleh pegang, kau tak boleh belek-belek, orang tak nampak kau sedang baca buku, kau tak rasa macam kau baca buku.

Apa lagi ni aku nak merepek hari ni? Sebab aku rasa benda ni aku dah pernah cerita sebelum ni. Rasa malas pulak nak sambung.

Cuma aku terpikir lagi, kita selalu dimomokkan yang kononnya dunia ni akan hancur melalui novel, filem, komik dan apa sahaja media yang ada. Malahan dalam islam sendiri ada mengatakan yang dunia akan kiamat. Opss. Terlalu serius.

Aku cuma nak kata, kalau benarlah dunia akan hancur seperti yang dimomokkan. Agak-agak korang buku elektronik korang tu boleh dibaca tak nanti? Atau korang akan dapat baca buku biasa? Buku yang dicetak? Buku yang boleh dipegang? Buku yang boleh diconteng?

Tepuk dada, tanya selera.

NotaKaki : Abah nak pergi jalan-jalan woi!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...