Monday, December 8, 2014

326. Jiwa Muda la tu.


Abah tengah menyuap roti yang dicicah kuah kari ke dalam mulut. Seorang diri. Yang lain dah kenyang.

Mata mama pula sedang menuju ke arah skrin televisyen. Rancangan apa, aku tak tahu. Yang aku dengar ada seorang lelaki menyanyi. Kadang-kadang perempuan yang menyanyi.

Aku biarkan. Aku pula sedang mengedit kertas kerja yang tidak siap-siap. Hampir dua minggu aku cuba siapkan. Lama. Bukan apa, banyak yang perlu dibetulkan semula. Lagipun aku tak suka tergopoh-gopoh.

Tiba-tiba.

"Kalau zaman dulu-dulu, orang pakai basikal macam tu tak rock." Kata Mama.

Aku pelik. Adik aku pelik jugak.

"Apa yang tak rock nya?" Tanya adik aku.

"Entah mama, apa yang tak rock nya?" Tanya aku pulak.

"Takdela, sebab basikal tu tak cantik." Balas mama.

"Dah tu, apa kena mengena dengan tak rock?" Balas aku dengan adik aku. Serentak.

"Hehe, mama saja cakap gitu. Mama dengar korang dua selalu kata gitu." Jawab mama selamba.

Amboi, boleh tahan mama ni.

NotaKaki : Internet slow takkan jadi laju jika guna notebook/desktop laju ye tuan-tuan dan puan-puan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...