Thursday, December 4, 2014

322. Dia Masih Sayang.


Sebelum ni aku pernah tulis pasal orang yang sikit-sikit berkaitan dengan Malaysia mesti perlekeh. Ada ingat? Kalau tak baca lagi, sila la baca dulu di sini.

Sebenarnya secara jujurnya orang yang aku maksudkan tu ramai. Ada antara kawan-kawan aku dan ada juga dari keluarga aku sendiri lebih-lebih lagi Abah aku. Kalau korang bercakap dengan dia mesti ada saja benda yang diperlekehkan. Kadang-kadang aku sendiri malas nak layan. Teruk jugak perangai aku ni.

Cuma, kalau aku perhati betul-betul, jauh di lubuk hati Abah aku masih sayangkan Malaysia. Walaupun konon-konon mulut mengatakan lain tapi perbuatannya mengatakan lain.

Contoh pasal bola, mulut mesti kata kalahlah Malaysia, tak boleh pergi jauh la tapi bila tengok bola mesti Abah aku akan secara boleh mencari masa nak tengok jugak bola. Bila gol, bersorak bukan main. Cuba nampak la Abah aku kontrol perasaan tu.

Sama jugak kalau pasal kereta atau apa-apa yang melibatkan Malaysia. Mulut kata lain, hati kata lain membuatkan perbuatan jadi lain dalam keadaan tak sedar.

By the way, jangan lupa tengok Malaysia lawan Vietnam hujung minggu ni. Kalau aku ada kat area Kuala Lumpur, mesti aku pergi. Kecuali ada orang nak sponsor aku. Ada tak?

Aku harap Malaysia menang, senang nanti masa lawan kat Vietnam pulak.

NotaKaki : Satu sudah siap, dua lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...