Wednesday, December 3, 2014

321. Mahkota Bagi Lelaki.


Pernah terfikir apa mahkota bagi seorang lelaki? Aku rasa kita selalu dimomok oleh mana-mana media mengatakan mahkota bagi perempuan ialah rambut.

Sekarang aku tanya, mahkota untuk lelaki tu apa? Rambut juga? Aku rasa betul tapi bukan itu saja. Mahkota seorang lelaki termasuk gigi. Ke perempuan pun sama ye?

Ahh, aku tak peduli. Aku nak cerita kat sini untuk lelaki saja.

Rambut.

Cuba korang bayangkan seorang lelaki tanpa rambut? Aku tak sanggup nak bayangkan yang kalau aku takde rambut suatu masa nanti. Mintakla rambut aku ada lengkap sampai nyawa aku ditarikNya.

Tapi rambut beruban camne pulak? Itu masalah aku sekarang ni. Aku rasa aku mewarisi gen mama aku yang mana mama aku mewarisi gen tok ayah aku yang mana kedua-duanya mula beruban sejak muda lagi. Dan aku tengok rambut aku dah bermula beruban. Terpaksa aku cover kononnya kuat berfikir. Entah betul ke tak, aku sendiri tak tahu.

Gigi.

Satu je aku nak tanya, kalau korang takde gigi, boleh korang bercakap dengan penuh keyakinan?

NotaKaki : Satu sudah setel, tinggal satu lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...