Monday, December 1, 2014

320. Manusia Boleh Berubah.


Sekarang jam 3.55 petang. 5 Minit lagi dah nak masuk jam 4.00 petang.

Apa aku buat?

Aku tengah edit-edit sikit apa yang si Razimey ni tulis dalam blog dia. Aku copy paste semua tulisan dia dan aku edit-edit. Kalau ada rezeki dia, jadilah sebuah buku. Kalau ada rezeki kitorang lagi, ada la orang yang beli.

Insyallah.

Jadi apa kaitan dengan apa yang aku nak cerita hari ni?

Ada beberapa entry dia yang kadang kala melibatkan aku, dia dan kawan aku. Masa tengah mengedit tu, kadang-kadang aku terbaca la jugak kisah dia dan keluarga dia. Dia dah dia. Dia dan aku. Dia dan kawan kitorang.

Dia menulis kat blog tu sejak tahun 2012 yang mana kisah blog tu berlaku dalam tahun 2012, 2013 dan sedikit 2014. Terasa sekejap je kan? Walaupun kalau korang perasan, ianya terlalu jauh. Korang takkan dapat pergi balik ke masa itu.

Apa yang aku buat aku ingin tulis kali ini disebabkan entry ini.

Aku takkan salah sesiapa melainkan diri aku sendiri dalam hal ini. Walaupun bukan itu yang aku ingin ceritakan hari ini.

Aku dapat rasakan manusia memang akan berubah. Kita tak akan perasan jika hari-hari kita bersama dengan orang itu.

Cuba korang cari balik kawan-kawan korang yang tak berjumpa sekurang-kurangnya setahun. Pasti ada saja perkara yang berubah. Bila aku tengok diri aku sendiri pun, aku rasa diri aku ada perubahan walaupun secara asasnya sama sahaja.

Dulu aku tak tahu apa nak buat, sekarang dah tahu. Dulu ada sokongan dari seseorang, kini tidak lagi. Dunia aku dan dia dah lain. Dulu aku ada duit, sekarang tak lagi. Salah aku, tak kerja. Dulu aku hensem, sekarang tambah hensem. Okay, angkut bakul angkat sendiri. Siapa lagi kan nak puji diri sendiri kalau bukan diri sendiri?

Memandangkan aku dah semakin mengarut. Aku berhenti di sini sahaja.

NotaKaki : Mey, mana-mana tak masuk tahun ni, kira masuk buku next issue la. Amboi. Amin.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...