Monday, November 24, 2014

317. Kegembiraan?


Pernah tak korang renung kat dinding atau syiling rumah korang masa korang tengah baring-baring sebelum tidur dan terfikir apakah itu kegembiraan? Bagaimana nak dapatkan kegembiraan? Mengapa kita perlu kegembiraan? Di mana boleh kita dapat kegembiraan? atau dengan siapa kita boleh dapatkan kegembiraan?

Aku tak pernah.

Cuma aku rasa mungkin aku pernah rasa apa itu kegembiraan, aku pernah tahu apa itu kegembiraan, aku pernah tahu kena kita perlu kegembiraan, aku pernah jumpa kegembiraan dan aku pernah berkongsi kegembiraan.

Aku jugak rasa yang mana setiap benda ada permulaan dan ada pengakhiran. Termasuk kegembiraan. Bezanya cepat atau lambat, cara bermula dan berakhir dan akan jumpa balik atau tak.

Aku tak rasa yang perlu kongsi semuanya yang akan atas tu. Tapi kalau aku kongsi pun, aku tak rasa ada yang baca pun. Lagipun tujuan asal aku menulis semua dalam blog ni pun aku nak buat macam sebuah diari tentang kisah aku. Bezanya diari aku ni boleh dibaca oleh orang ramai.

Aku rasa sekarang ni aku kena cari balik apa yang aku dah hilang. Aku dah kena berpindah. Orang putih kata moved on. Ke tak boleh translate terus camtu? Aku belasah je.

Aku kena fikir masa depan aku, aku kena fikir tentang keluarga aku. Aku tak patut fikir sesuatu yang dah tak nak bertindih kisah dengan aku. Betul ke aku kalau fikir camni?

Secara jujurnya, aku tak tahu. Aku takut.

NotaKaki : Minggu last adik aku SPM.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...