Tuesday, November 18, 2014

314. Review Filem : Interstellar Oleh Christopher Nolan


Dah tengok trailer yang entah ke berapa kat atas?

Filem ni tentang kisah masa hadapan yang mana masa tu bumi diambang kemusnahan. Jadi NASA mencari planet baru untuk manusia.

Pada aku filem ni memang cantik. Ikutkan filem ni terlalu berat ke arah sains tapi untuk orang yang tak berapa nak bijak sains macam aku, kalau tengok dengan teliti boleh enjoy filem ni.

Kenapa aku kata filem ni memang cantik? Sebab kau boleh terpukau dengan set filem ni. Baik di bumi, di dalam kapal angkasa, di angkasa atau di planet yang ditunjukkan. Memang cantik. Aku tergamam masa ni, entah mulut aku ni ternganga atau tertutup.

Storyline dia pun cantik. Mula-mula kau akan kata aik ni filem pasal apa, tapi bila dah tengok dan tengok baru kau akan paham sikit-sikit. Walaupun filem ni berat ke arah sains macam aku kata kat atas, kau tetap boleh paham sebab nama pun sains fiction yang mana benda masih ada rekaan sikit-sikit.

Cuma satu je rosak masa aku tengok filem ni. Ada seekor minah ni tak paham pasal filem ni dan boleh jerit kuat-kuat kata filem ni entah apa-apa la, tak paham la. Aku rasa dia ni memang mangkok hayon. Dah tak paham senyap. Tengok je. Bila keluar, baru kau cakap. Orang lain nak tengok filem ni sungguh-sungguh.
So kalau korang nak filem yang lain sikit dari yang lain, sila la tengok filem ni. Aku tak tahu berapa lama lagi kat panggung yang berdekatan.

Selamat menonton.

NotaKaki : SEJUK!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...