Saturday, November 8, 2014

311. Taklimat


Tahukah anda semua yang mana aku dah menganggur lebih satu tahun. Macam-macam dah aku buat. Jual baju, tak jalan sangat. Jual buku, tak jalan-jalan, Jual rumah, terjual tapi bukan buyer aku jumpa. Tolong pakcik, dalam sebulan dua saja.

Jadinya mama aku tak boleh tengok sangat aku ni duduk rilek, pergi cerita kat sepupu abah aku masa dia datang berjumpa abah aku. Masa tu aku takde kat rumah, kat KL rasanya.

Dipendekkan cerita, baru-baru ni masa aku dengan abah aku sedang buat kerja kitorang, sepupu abah call. Kata ada taklimat bisnes. Dia minta aku pergi. Mula-mula berat jugak la tapi dah orang kata sepupu-sepupu ni jangan buat main sangat, aku setuju untuk pergi.

Masa tu dia tak bagitau apa-apa pasal taklimat tu kecuali tarikh, masa dan tempat.

Bila sampai tarikh tu, aku tunggu masa. Bila masa dah dekat, aku pergi ke tempat tu. Part ni paling tak best, bila aku sampai saja tempat tu, aku nampak logo satu syarikat insurans.

Okay, terima kasih kerana agak membuang masa aku selama dua jam. Cuma ada rasa tergugat juga iman aku tadi.

NotaKaki : Sekejap je rasa kan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...