Saturday, August 9, 2014

288. Dilema Bas Vs Kapal Terbang

Sudah, benda apa pulak aku nak merepek kali ni. Main dilema-dilema dah.

Kalau korang ada mengikuti perkembangan semasa, baru-baru ini tokey-tokey bas meminta untuk menaikkan harga tiket bas lagi atau jika tidak mereka-mereka terpaksa menggulung tikar.

Manakala harga-harga tiket kapal terbang pula mantain sama. Malahan ada yang sangat-sangat murah jika dibandingkan dengan harga asal tiket tersebut.

Sehinggakan kadang kala harga tiket kapal terbang sangat jauh lebih murah dari harga tiket bas. Okay, tipu sangatla kalau aku kata jauh lebih murah. Tapi bila kita ambil kira pelbagai kira seperti berapa banyak masa dapat dijimatkan. Sangat murah. Bukan ke orang kata masa itu emas?

Ambil contoh tiket bas Kota Bharu ke Kuala Lumpur berharga lebih kurang RM40 ke RM50 manakala tiket kapal terbang tambang murah pula boleh mencecah serendah RM40. Tak ke gila namanya tu?

Jadi apa yang aku nak kata sebenarnya? Aku takde nak kata apa-apa pun. Nak suruh korang fikir-fikirkan jela. Kenapa tokey-tokey bas masih ingin naikkan lagi harga tiket mereka? Aku tak salahkan mereka, sebab tu aku ajak korang berfikir.

Dah la. Siapa nak ambil aku ni?

NotaKaki :Sebulan.

1 comment:

  1. Hey, I think your website might be having browser compatibility issues.
    When I look at your website in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.

    I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, amazing blog!


    Feel free to visit my webpage ... vds (perfectvpshosting.com)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...