Monday, April 21, 2014

269. Marah Di Pagi Hari.


Hari ni gua agak marah sikit. Kenapa gua marah? Gua rasa gua kena cerita dari awal-awal baru syok sikit cerita.

Pagi tadi, macam biasa aktiviti sejak tolong pakcik gua. Gua bangun subuh tak tidur dah. Terus pi mandi dulu. Sejuk woi mandi pagi-pagi ni. Gua tak paham kenapa kena mandi time-time sejuk. Mandi time-time panas la syok.

Usai mandi, gua solat semua. Gua turun bawah dengan hati ceria sebab gua sempat la layan adik sepupu gua, Habil. Habil ni baru 10 bulan. Syok layan dia pagi-pagi buta. Aktif.

Hari tu, lain sikit dari hari biasa sebab gua diminta untuk bawak kereta kura-kura pakcik gua. Katanya nak tinggal kereta bintang tiga dia kat bengkel. Enjin bocor. Gua sebagai anak saudara merangkap kerani sementara yang soleh. Gua bawak. Best dia lain macam jugak la bawak kereta antik ni.

Gua dengan sepupu gua, abang Habil naik sekali. Pergi hantar Habil ke rumah pengasuh dia.Lepas tu gua terus ke Gombak. Office pakcik gua. Bila sampai, gua nampak pakcik gua dah tunggu. Gua ingat nak ajak breakfast sekali macam biasa. Gua salah. Dia tunggu abang Habil, Iman sebab nak bawak pergi jumpa dentist.

Kena keluar duit sendiri la gamaknya pagi tu, bisik hati gua seseorang.

Takpe, gua jalan kejap. Tengok ada gerai jual nasi lemak. Gua beli nasi lemak lauk telur rebus. Ni baru betul-betul nasi lemak yang original punya. Mana ada lauk-lauk dah patutnya. Lepas tu, gua pergi 7-E, gua beli roti dengan air mineral buat bekalan kalau lapar di tengah kerja. Perut gua ni lain macam sikit.

Gua jalan pergi kedai mamak Tapah sederet 7-E tadi. Gua nampak operation manager pakcik gua, Hakim. Gua pergi la lepak dengan dia. Dia duduk kat meja luar. Gua pulak ada satu perangai kalau duduk kalau boleh mengadap ke jalan besar. Baru nampak awek-awek sikit. Camnila perangai kalau single.

Gua baca paper seimbas lalu. Mamak datang, gua order nescafe tarik. Buat perangai sikit. Malam tadi tidur lewat. Usai order, gua bukak nasi lemak gua beli tadi. Ajak Hakim, dia malu-malu. Gua biarkan. Gua makan sorang-sorang. Nasi lemak akak tu okla. Boleh makan jugakla. Habis makan, gua lipat-lipat kertas tu elok-elok. Senang mamak tu nak kemas nanti kata gua lagi seseorang.

Gua apa lagi, macam biasa dengar jela cerita Hakim tu. Gua tukang angguk je. Pe mende dia cerita gua pun tak ingat dah sekarang. Nasihat gua, orang pong pang kita jawab haa, hooo, aah la dan disusuli dengan angguk sepam dua.

Tiba-tiba. Benda ni punca gua marah sangat ni. Habis rosak kehenseman gua pagi tu sikit. Nasib takde awek lalu lalang masa tu.

Tengah rancak tu, tiba-tiba gua rasa ada benda jatuh atas dada kanan gua. Gua ingat kena tembak ke apa. Gua buat tak tahu la kan, nama pun hero. Hero mana rasa kalau kena tembak ni.

Tapi gua rasa pelik sikit. Gua rasa gua kena ambil tahu jugak apa jadi kat dada kanan gua yang seksi ni. Sekali gua tengok, gua nampak tahi burung. Setompok. Baik je.

Cilake punya burung. Port aku duduk tu memang betul-betul bawah port tu bertenggek.

NotaKaki : Gua salah tengok kalender daa.

2 comments:

  1. aku ingat ko kene mrh ngn pak cik ko...muahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana berani bro. gua jeling sikit je.kah3.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...