Friday, April 18, 2014

268. Pendengar.


Baru-baru ni kan aku ada tolong pakcik aku. Syarikat takdela besar mana. Kalau kat office tu, ada dalam 4 orang je. Banyak yang kat bahagian luar. Syarikat cleaner la kata kan.

Yang 4 orang tu ialah pakcik aku, aku, pengurus operasi dengan pengurus stor. Kadang-kadang aku ada la jugak lepak-lepak dengan dorang-dorang ni.

Masa tengah lepak-lepak tu sambil borak-borak. Aku terfikir memang manusia macam-macam perangai. Kenapa aku kata camtu?

Ni nak cerita la ni.

Yang pengurus operasi ni cerita memang nak lebat je. Tak boleh kalah, apa kau cerita mesti dia ada cerita dia gak.

Yang pengurus stor ni pulak, apa-apa cerita mesti akan masuk ke bab agama. Alhamdullilah la jugak. Cuma kalau tengah cerita pasal kerja pun tak semena-mena masuk ke bab agama ni. Aku tak tahu nak kata camne la.

Cuma dalam pemerhatian aku selama 2 minggu ni, dorang ni memang bagus dalam tang buat kerja.

Dah tu, apa kerja aku? Dengar dorang ni cerita jela. Takkan habis punya la.

NotaKaki: Moh ke PWTC woi!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...