Wednesday, January 22, 2014

251. Mimpi


Aku ada satu mimpi ni, betul-betul hari ni aku mimpi. Boleh kata aku ingatla sikit pasal mimpi ni. Lagipun mimpi ni aku rasa-rasa macam pernah bermimpi je dulu.

Korang tahu apa aku mimpi? Nak tau taknak ni? Lantak korang la, aku nak cerita gak.

Mimpi aku bermula apabila aku bawak satu kereta dan parking kat kawasan parking yang agak sunyi. Kat kawasan parking ada dua kereta je, kereta aku dengan kereta siapa ntah. Aku pun blah dari tempat tu dan tinggalkan kereta tu kat situ.

Tak silap aku, aku naik pengakutan awam ke tempat lain. Lepas je aku berjimba ke sana sini, aku pun baliklah ke tempat parking tu. Masa aku sampai tu, aku nampak ada tiga orang kat kereta yang parking sekali dengan kereta aku tu.

Bila aku berjalan berhampiran kereta dorang tu, aku senyum dan angkat tangan la kat dorang tiga tu. Kalau dalam dunia betul, sampai mati aku takkan buat macam ni. OK, abaikan. Dorang balas balik senyuman aku tu. Lepas tu salah sorang dari dorang tanya kat aku.

"Sorang je ke bang?"
"Sorang je." Aku jawab.

Tak semena-mena, dorang datang ke aku dan berkelakuan pelik. Macam orang yang merompak dan  memang itu pun tujuan dorang. Mula-mula aku buat-buat terima je apa nak jadi kan.

Tapi tengah-tengah dorang check kereta aku, aku jadi marah. Syaitan dah hasut aku. Apa lagi, aku serang salah seorang daripada dorang tu. Dengan menggunakan kunci kereta aku, aku tikam. Darah keluar dan mamat yang kena tikam tu rebah jatuh ke tanah. Yela, mana ada orang rebah jatuh ke atas langit kan?

Yang lagi dua orang tu melarikan diri lepas nampak apa yang aku buat. Aku? Tersedar dari apa yang aku buat tu. Aku call polis dan bagitau apa yang aku dah buat. Lepas tu aku takut dan pengsan.

Bila aku bangun, aku dah ada kat rumah yang tak dikenali. Rupa-rupanya aku dah dibawa oleh seorang lelaki yang kebetulan lalu kat kawasan tu. Aku tak tahu kenapa dia dengan selamba boleh bawak aku balik, tak risau ke tengok ada mayat kat area situ.

Masa tu aku dah cuak dah, aku pun buat-buat la tanya pasal benda tu. Dia kata dia nampak aku terbaring sorang-sorang je kat situ. Aku pelik.

Lepas tu, aku tak ingat. Boleh tak cerita mimpi aku habis kat sini je?

Terima kasih.

NotaKaki : Seminggu sudah berlalu.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...