Sunday, January 5, 2014

245. Kais Pagi Makan Pagi, Kais Petang Makan Petang.


Haritu aku ada tulis yang aku bekerja di rumah, so ada la yang komen kata best la, untungla dan sebagainya. Memang aku ada buat kerja kat rumah tapi aku tak kata pun aku ada income lagi daripada kerja yang aku buat tu.

Malahan, aku tak tahu pun lagi yang aku boleh dapat income tak daripada kerja yang aku buat tu. Nasihat aku, kalau rasa-rasa tak boleh tahan dengan cara hidup gini atau tak sanggup susahkan orang lain. Janganlah bermimpi untuk buat macam aku buat ni.

Ianya lebih kurang macam memperjudikan nasib diri sendiri. Kau tak tahu apa masa depan kau, kau akan cemburu dengan rakan-rakan kau yang mempunyai pendapatan tetap setiap bulan dan kadang-kadang kau tak sedar pun yang masa tu berlalu dengan cepat.

Macam aku, tau-tau je dah lebih dua bulan aku duduk di kampung bersama keluarga aku dan tiga bulan aku berhenti kerja. Korang boleh bayangkan sendiri bertapa korang tak boleh nak berbelanja lebih untuk bergembira kalau korang buat apa yang aku buat sekarang.

Ada sambungan untuk post ni.

NotaKaki: Dia ingat lagi ke?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...