Monday, November 11, 2013

238. Motor noobies

Gua ni start bawak motor secara profesional masa umur gua 17 tahun tu pun masa buat lesen. Dahla kantoi. Malu gua beb. Tak pernah dibuat orang. Kalau cerita pun tak boleh bagi semangat ke orang.

Kalau ikutkan gua belajar motor ni masa gua form 3 tak silap gua. Guna motor bapak kawan gua. Masa tu gua boleh start motor dengan gear 3. Amacam? Korang boleh lawan kenooban gua masa tu? Lepas tu konon-konon dah power la kan, balik rumah terus mintak motor kat bapak gua sebijik. Haram nak dapat, takpe gua paham.

Gua bukan apa, nak cerita kat korang-korang je. Kalau orang cakap dengan gua pasal motor ni haram gua nak tahu. Apa benda kaburator gua tak tahu. Masa gua isi borang pos laju pun ada part-part gua tak paham. Gua hentam jela masa tu, konon-konon macam masa ambil periksa la kan.

Gua jauh menyimpang ni. Apa yang menguatkan statement gua yang mengatakan gua ni noob pasal motor ni ialah setelah suku abad hidup di muka bumi ni baru la gua tahu gear motor honda c70 lampu bulat tu macammane. Gear satu dia kena tekan belakang, lepas tu kena tekan depan dua kali baru boleh masuk gear dua.

By the way siapa-siapa tak maksud noob tu korang noob kuasa dua. Sekian.

Notakaki : Esok cuti pulak. Baru nak tengok produk.

2 comments:

  1. aku start bawak motor masa form 3.
    time tu takde lesen lagi.
    cite psl motor pun xtaw pe.
    bwk je taw..haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...