Saturday, October 19, 2013

234. Ikut Peraturan atau Undang-undang


Aku ni dah berada di  muka bumi ni lebih suku abad. Alhamdullilah. Selama suku abad ni, aku kebanyakkannya berada di Malaysia.

Selama ni, apa yang aku perasan, orang Malaysia ni sangat susah untuk ikut peraturan atau undang-undang. Kenapa ek?

Terlalu banyak, contoh paling ketara kalau pagi-pagi nak pergi ke tempat kerja. Korang akan nampak berapa ramai yang akan menggunakan laluan kecemasan.

Lagi?

Kalau siapa yang pernah tinggal kat asrama, tipu kalau tak pernah budak-budak yang lompat pagar sebab nak pergi mana-mana kan?

Lagi?

Naik kapal terbang, mesti ada sahaja yang tak padamkan atau buat handphone tu dalam flight mode. Kan?

Nak lagi?

Berapa ramai yang suka langgar lampu merah? Yang bawak perlahan kat lorong laju?

Err.. Apa lagi ek? Siot pulak, masa ni la aku tak boleh nak fikir apa-apa dah.

Layan meegi sedap gak ni.

NotaKaki : Jet lag woi!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...