Thursday, October 10, 2013

233. Akhirnya.

Aku ni boleh dikatakan senang terpengaruh dengan sesuatu movie ataupun siri tv. Paling terpengaruh bila bab-bab makanan ni.

Dari bulan puasa dan kebelakangan ni, aku layan Orang Berlari. Dalam tu dorang ada tunjuk yang dorang makan Mee Ramen. Aku tertanya-tanya apa rasa dia.

Yang best, aku pergi beli mee segera dan konon-konon cuba buat sendiri mee ramen tu. Macam-macam rasa ada. Padahal aku sendiri tak tahu apa rasa, bentuk dan ciri-ciri yang perlu ada dalam mee ramen tu.

Sehinggalah kawan baik aku bawak aku ke tempat makan Mid Valley. Kat situ ada jual makanan Korea. Aku apa lagi, mula-mula tak tahu la nak ambil apa kan. Last-last aku ambil Mee Ramen Seafood. Harga dalam RM12 lebih kurang. Tapi kat situ tak eja ramen tapi ramyun. Tak tahu apa beza.

So, apa rasa dia? mee dia tu memang sebijik macam mee segera yang korang beli dan makan masa jadi student atau gaji korang lambat masuk tu. Sup dia ataupun kuah dia? Aku tak tahu. Bukan macam tomyam, tak sama dengan asam laksa, malahan jauh sangat dengan rasa laksa.

Sedap ke tak? Boleh tahan. Cuma mungkin harga dia tu agak mahal kerana memang bahan-bahan dia penuh. Malahan dorang siap bagi kimchi lagi. Masam. Katanya macam jeruk.

Korang boleh la try rasa kat sana nanti ye. Bawak sedara mara pi sana. Sekali sekala makan makanan negara lain. Apa salahnya kan?

Gini la rupa mee ramen tu.

NotaKaki : Tak sabar nak balik kampung.

5 comments:

  1. oi oi oi lama menghilang,..

    bentuk macam me maggi dah aku tengok

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikutkan takde la lama mana pun aku menghilang.. last month je pun..hahaha

      memang mee tu pun dah macam meegi je pun...huhu

      Delete
  2. Haiiiii..Cakkk!!
    done follow sini no. 107
    sudilah kiranya follow me back yea..
    he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

    http://tengkubutang.blogspot.com/

    dan my 2nd blog
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...