Sunday, July 28, 2013

220. Dah buka


Aku ingat lagi masa mula-mula nak belajar puasa dulu, orang kata memang payah. Benda tak biasa la katakan. Masa tu, tengok epal pun nampak sedap. Air coke seminggu pun boleh je nak minum.

Pernah satu masa tu aku baik punya layan jejak rasul yanf entah ke berapa masa tu. Bila dah habis, aku tutup tv. Berjalan ke meja makan. Minum. Lega. Lepas tu mama aku tanya.

"Dah buka ke?"

Aku terkejut.

"Dah la mama." Jawab aku.

Masa tu, ada kakak aku buka tv balik. Kat tv keluar orang baru baca doa buka puasa.

Aku kecewa.

NotaKaki : Besok ke Shah Alam balik.

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...