Monday, July 8, 2013

212. Baby baru

Saja nak cerita kat korang. Tapi sebelum tu nak bagitau awal-awal akan ada unsur-unsur berlagak dalam entry kali ni.haha.

Nak jadi cerita, weekend ni memang berjalan jela aku. Tu tak masuk jumaat malam tu bermain futsal dengan budak rumah aku.

Hari sabtu aku bermula agak lewat, aku mintak tolong dengan Izzad hantarkan aku ke stesen komuter Padang Jawa sebab kebetulan masa tu dia hendak ke Putrajaya. Kemudian dari situ, aku ke Subang Jaya. Niat di hati ingin membeli sesuatu yang agak rare. Rare di sini pada aku ialah orang tak pandang sangat.

Sampai di Subang Jaya, aku kena menapak dalam satu kilometer untuk sampai ke destinasi. Takdela jauh sangat pun, saja bagi nampk gempak je kat korang.

Sampai ke destinasi yang aku tuju tu, aku masuk ke sebuah kedai. Penuh tapi aku gagahkan diri jugak untuk barang rare itu. Mata aku mencari-cari harga yang ditulis di papan putih belakang penjual itu. Selepas berpuas hati, aku tunggu untuk dilayan. Pelanggan mereka cukup ramai. Nak kata murah sangat, biasa je.

Selepas beberapa ketika, apa yang aku inginkan. Aku katakan barang aku cari. Dia memberi aku harga yang murah sedikit berbanding yang ditulis di papan putih tadi. Aku katakan ok kepadanya. Dia mencari stok tersebut. Mungkin agak payah sebab barang tu kan rare.

Dia jumpa, lepas tu aku godek-godek sikit. Aku puas hati, aku bayar dan blah dari situ. Gembira juga aku selepas itu.  Dan episod perjalan yang baru bermula dari situ.
Owh, nanti jela aku cerita apa yang rare sangat tu. Kalau rajinla.

NotaKaki: Seronok jumpa keluarga dan kawan-kawan kan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...