Friday, June 14, 2013

208. Review - Man Of Steel (Spoiler Alert)

Aku tak tahu kenapa, bila dah makin dekat dengan tarikh 13Jun2013 makin ramai yang memperkatakan pasal filem ni. Mula-mula aku ingatkan takde orang nak ambil tahu sangat pasal filem ni tapi aku silap. Kalau aku tanya 10 orang pasal filem ni, 11 orang akan memeperkatakannya. Sorang lagi tu aku sendiri.Haha. Memang ramai. Aku terkejut.

Apa yang boleh diperkatakan tentang filem ni secara keseluruhan? Kalau korang harapkan sebuah filem tipikal tentang Superman atau mana-mana superhero lain, korang silap. Korang takkan dapat tengok bagaimana Clark Kent/ Kal-El membesar dan menjadi Superman. Ianya lebih fokus kepada siapa itu Superman sendiri. Asal usul dia dan pooopp terus kepada dia Superman. Adalah kadang-kadang dia teringat atau menceritakan kisah masa dia kecik tetapi tak banyak.

Filem ni pada mulanya bermula agak perlahan dan mula menjadi-jadi apabila Clark Kent/Kal-El mendapat suit Supermannya itu. Aksi dalam ni memang gila dan best! Padat. Masa aku tengok tu, aku boleh senyum kerana bertapa best dan syok gila aksi dalam filem ni. Ini baru Superman yang dikatakan bapa kepada segala superhero dalam dunia ini. Aku terus melupakan permulaan filem ini yang perlahan.


Clark Kent/ Kal-El/ Superman
So, tiada lagi seluar dalam merah di luar. Pada aku lakonan Henry Cavill boleh dikatakan okay. Cuma aku tak berapa suka sebab ada nampak beberapa helai bulu badan di kat masa dia pakai suit ni. Kelakar yang amat pada aku.

Lois Lane
Lakonan Amy Adams sebagai Lois Lane pun okay tapi watak dia tak berapa digunakan sangat. Malahan scene Loin Lane dengan Clark Kent pun tak berapa nak tunjuk sangat diorang ni akan jadi satu pasangan kekasih satu masa nanti. Tiba-tiba je dah cium.

General Zod
Salah satu yang aku suka dalam filem ni adalah dia menunjukkan kepoweran General Zod dan kesetiaan dia dalam melakukan tugas dia tanpa banyak perintah. Bila dia mengamuk, fuh power. Aksi dia dan Superman lawan memang mantap.

Lain-lain? Aku tak berapa suka sangat cara dorang keluarkan laser merah dari mata. Dah nampak macam Cyclop dari X-men pulak. Tapi aku boleh lupakan.

Secara keseluruhan, aku suggestkan kat korang. Sila tengok di wayang untuk letupkan jantung korang.

Boom! Boom! Boom! Kah kah kah!

NotaKaki : Main ke tak ni?

2 comments:

  1. bahahaha aku nak tengok! lepas baca review dia yesss nak tengok. tapi baju dia cam tak best je???

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila la tonton..baju dia mula2 memang rasa pelik tapi ok pe.hehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...