Friday, May 17, 2013

202. Wajib tonton?


FILEM : KIL
Klasifikasi: NA
Genre: Drama / Romantik / Misteri
Tarikh Tayangan: 30 Mei 2013
Bahasa: Malay
Pengedar: GRAND BRILLIANCE
Pengarah: Nik Amir Mustapha
Pelakon: Redza Minhat, Cristina Suzanne Stockstill
Filem mengisahkan Akil (KIL) adalah seorang lelaki muda tertekan muda yang mempunyai kecenderungan untuk membunuh diri. Tetapi, dia tidak pernah boleh membawa dirinya untuk membunuh diri. Cubaannya untuk membunuh diri sentiasa gagal sehingga dia menemui penyelesaian yang sempurna: agensi pembunuhan aneh yang membantu membunuh orang membunuh diri. KIL bersetuju dengan syarat-syarat syarikat itu. Pembunuhan akan dipelihara sebagai sulit. Dia tidak akan tahu maklumat tentang siapa pembunuh atau bila dia akan mati. Ini adalah ideal untuk KIL, sehingga dia jatuh cinta dengan seorang gadis yang dia temui, Zara. Selepas itu, dia mula menukar fikiran tidak mahu mati.

So, pada korang wajib tonton tak? Macam lain daripada yang lain je filem ni kan? Gua dah la penyokong industri tempatan yang suam-suam kuku.

NotaKaki: Nak jalan jauh woi!

12 comments:

  1. sbb ade misteri..jd mesti tengok :)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. kalau berani, try la tengok nanti..hehe

      Delete
  3. jangan bunuh diri, dosa besar tu :)
    aku kalo cite melayu x penah p cinema.
    tggu download je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak tau kena tengoklah bro.

      btw, support la filem tempatan yan BAGUS. yang tak bagus kau download je.aku tak kisah langsung.hahaha

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...