Friday, March 1, 2013

187. Freedom of Speech? Really?


Korang dah tengok video ni? kalau belum, korang tengoklah dulu.

dah tengok kan?

baca pulak yang ni.

Kalau tak nampak, cuba klik. Kalau tak boleh click Utusan Malaysia.

Dah baca? Apa pandangan korang ek?

Pada aku, ianya sangat menyedihkan. Bukanlah kerana aku minat kepada Salih Yaakob ni sangat pun. Kalau tengok dia belakon pun, gelak tak gelak je aku tengok.

Apa yang aku nampak ketika ini ialah, kebanyakkan orang lebih-lebih lagi di Malaysia tidak boleh diperli langsung. Walhal selama ni mereka-mereka ini jugaklah yang meminta FREEDOM OF SPEECH.

Come on, masa aku tengok video tu aku cuma mampu tergelak je. Pada aku kalaulah apa yang video ni tunjuk tak betul, senyap je. Hanya orang yang terasa je yang akan melenting kan?

Ibarat siapa makan cili, dia terasa pedas. Kalau tak tahu apa maksud dia, boleh click kat link tu.

Seriously, aku frust sebab situasi sekarang ibarat buaya yang sedang tengok cermin. Kah kah kah. Apa aku merepek ni dah. Entahlah.

Korang renung-renungkanlah apa patut kita buat untuk dapat politik yang matang.

Aku nak menangis kejap. Kih kih kih.

NotaKaki : Bukit Tabur second round.







2 comments:

  1. hehe..nak pru ni biasa la, macam2 keluar. yg peliknye, dh buat lame video ni, tp bru skrg nak keluar kan? xtau la pihak mana yg keluarkan, ape niat dia.. tp yg byk bg respon psl video tu org lain, bkn org yg diperli dlm video ni.

    #tp kalau ade org perli sy, mmg sy touching..depends on individu gak :)

    ReplyDelete
  2. sebab nak perli orang masa dekat2 pru la kot.haha.

    orang yaang diperli tu rilek sebab bdia fikir baik dia buat kerja kan daripada layan benda2 gini. huhu

    perli memang terasa. orang yang hati kering je tak terasa..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...