Wednesday, February 13, 2013

185. Hargai sesuatu.


Korang semua perasan tak something? Yang mana kita pasti akan tidak menyukai something yang mana walaupun ianya hanyalah satu sahaja. Tipu kalau takde.

Baru-baru ni aku ada tengok sitcom SCRUBS. ok sitcom lama. Sekarang memang aku tengah layan sitcom-sitcom lama pun. Dalam satu siri tu, awek dia mintak pakwe dia buang tahi lalat antara bibir dan hidung dia. Sebelum tu, pakwe dia ni simpan misai tapi cukur sebab awek dia suruh. So, bila awek dia tahu yang pakwe dia ada tahi lalat, lagi lah dia rasa tak suka sampai suruh bedah untuk buang tahi lalat tu.

Pakwe dia bersetuju tapi dengan satu syarat iaitu lepas kahwin, awek dia kena ambil nama family pakwe dia. Awek dia taknak sebab merasakan nama family awek dia ni adalah satu heritage (aku tahu maksud tapi tak reti nak translate. Haha!).

So, macam-macam lah dorang ni merepek. Tapi ada sorang doktor ni bagitahu kat awek dia yang "walaupun kau tak suka langsung benda tu tetapi kau akan sangat merindui benda tu apabila benda tu dah takde".

Sama jugaklah dengan kita kan? Contohnya kita tak cukup tak suka apabila ibu atau bapa kita membebel depan kita tapi bila mereka dah tiada, jangan tipu kata korang takkan rindukan dorang langsung. Kalau ada yang kata tak rindu, korang memang tahi.

So, apa yang sebenarnya punya aku membebel panjang-panjang ni sebenarnya ek? Saja nak bagitau aku rindu Madam Bee. Itu sahaja. Terima Kasih.



NotaKaki : Nak pakai banyak duit woi!

7 comments:

  1. bro, sama jugak ngan lelaki yg pernah kena tinggal ngan awek..depan2 memang kata benci tapi dalam hati mesti rindu..kalo bole mesti nak mintak dia kapel balik..hahah

    ReplyDelete
  2. cukup bulan ni gi la jalan2 ke sana..

    ReplyDelete
  3. bro nick. biasala tu.hehe

    spekie.takmo r..haha

    ReplyDelete
  4. kenang2kan tempat yg terjatuh hehehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...