Tuesday, November 6, 2012

153. The Revolutionary Speech by V



Aku sangat-sangat suka filem V for Vendeta. Filem ni diadaptasi daripada komik dengan tajuk yang sama.

Boleh tanya spekiebesaq. Hari tu dia boleh ajak aku layan even dah tengah-tengah malam. Aku memang tak kisah nak layan filem ni.

dan dia bagi konklusi kenapa aku suka tengok ialah kerana kononnya aku nak ubah dunia. Haha. Sendiri tak berubah, nak ubah dunia konon. Tapi mungkin satu hari nanti kan? Siapa tahu. Hehe.

Apa yang paling aku suka dalam filem tu ialah ada satu ayat yang mengingatkan aku tentang sesuatu. Ayat itu  disebut oleh watak utama dalam filem itu iaitu V.

"People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people."

Ramai yang rasanya dah lupa tentang benda ni. Secara jujurnya aku pernah menangis masa tengok ending filem ni. Antara filem terbaik bagi aku.

Silalah layan.

NotaKaki : Musim hujan ni la buat aku nak kahwin cepat-cepat.

thank you to blogserius sebab ingatkan aku.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...