Monday, October 29, 2012

148. Trip to Bangkok - Selesai sudah.

 Alhamdullilah selesai jugak trip to Bangkok di mana aku ikut yang dirancang baik oleh wank bersama spekie besaq.

Hari itu kitorang bertolak dari KL Sentral jam 11malam tarikh 22 Oktober 2012 ke Butterworth, Pulau Pinang.

Titik permulaan untuk spekiebesaq dan wank

Titik permulaan bagi aku

Sampai kat Butterworth awal pagi, sempat subuh kat stesen KTM situ. Lepas tu gerak pusing-pusing kat area dalam Pulau Pinang dan jumpa Din Penang yang tak dapat ikut sekali. Sempat la paw dia makan kat Mamak Mutiara kat bawah Komtar tu. Thanks Din.


"Dey, apada kau buat?" wank kata.

"Apalah yang kau nak skodeng tu?" Hati aku berkata-kata.

kecak!
Dalam 12 tengahari kitorang dah sampai kat Jeti nak pergi Butterworth. Sebelum tu sempatlah sesat sikit dalam area pulau tu. Katanya mungkin degree jatuh sikit. So, sampai dalam 12.30 tengahari. Sempat mandi, zuhur dan tapau nasi kat stesen KTM Butterworth tu.


Cantik jugak gambar ni.

"Betul ke nak pergi Bangkok ni?" Spekiebesaq kata ke arah cameraman.

"Betulla ni." spekiebesaq baru percaya sikit.

Masa Wank beli tiket dari keretapi dari Butterworh ke Bangkok, dia dah pilih seat yang ada katil. So, masa tidur malam tu, bolehlah nak rilek-rilek sikit. Cuma yang tak berapa best sebab ada geng yang naik dari Arau tu, bising sikit. Mungkin first time nak pergi keluar Malaysia kot. Aku pun first time gak tapi takdelah kecoh sangat.

Kitorang gerak dari Butterworth jam 2 petang 23 Oktober 2012 ke arah Bangkok.

"Tak habis-habis ambil gambar aku." kata mamat ni.


Buweeekk!




Pelik kan sekejap seat sekejap katil? Ok, sebenarnya train tu jenis seat boleh bukak jadi katil. tu je. Lama jugak kitorang dalam train tu. Naik train 23 Oktober 2012 dan sampai jam 12 tengahari 24 Oktober 2012 waktu Bangkok. FYI, waktu Thailand lambat satu jam daripada waktu Malaysia. So lebih kurang 23 jam atas train tu.



Ok r, aku sambung kat entry lain. Takut takde yang nak tengok pulak kalau aku tulis panjang-panjang.

NotaKaki : Kadang-kadang aku terasa jugaklah.

2 comments:

  1. sutu tu pe?haha.. actually nak kata apa yang best tu pun payah gak. lebih kurang Kuala Lumpur je. Cuma kat Bangkok ni ada banyak WAT banding MASJID. haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...