Sunday, October 7, 2012

136. Trip to Bangkok version apa sudah jadi?



Apa sudah jadi dengan rancangan aku dengan beberapa rakan aku untuk ke Bangkok? Owh, kepada yang tidak tahu ataupun tak pernah ambil tahu ataupun tiba-tiba nak tahu, aku ada membuat satu rancangan bersama tiga rakan aku iaitu Wankspekiebesaq dan Din penang untuk ke Bangkok dari Jun 2012 lagi. Boleh baca entry aku tentang itu di sinisanasitu dan sinun.

Seperti yang sedia maklum kita hanya mampu merancang, tuhan menentukan segala-galanya. Kitorang semua plan nak bergerak menggunakan tren sahaja dan akan bertolak daripada KL Sentral pada 22 Oktober 2012 pada malam hari ke Butterworth. Manakala perjalanan ke Bangkok pula akan bermula pada 23 Oktober 2012 juga di malam hari. Jadi kitorang harap mendapat perconfirmation daripada mana-mana Jabatan Ibu dan Bapa jika memerlukan dan menetapkan tarikh 25 September 2012 sebagai tarikh akhir bagi tujuan pembelian tiket ke sana.

Apabila tarikh tersebut sampai, hanya 3 orang sahaja yang dapat pergi iaitu aku, Wank dan spekiebesaq. Din penang pula dikatakan tidak mendapat persetujuan daripada ibu dan ayahnya. Ibu dan ayahnya mengatakan tempat itu tidak elok untuk dilawati kerana banyak gejala tidak sihat sana. Yang aku tau sana bapok ramaila. Hehe. Takdelah, gurau je. Apa yang aku nak kata, gejala tidak sihat berada di mana-mana sahaja.

Oleh itu, haritu Wank cuma membeli 3 tiket sahaja ke Bangkok. Satu tiket dari KL Sentral ke Butterworth dan satu lagi tiket dari Butterworth ke Bangkok yang kesemuanya berharga tidak sampai RM140 seorang untuk sehala.




Sorry sebab gambar tak berapa clear. Ini pun nasib baik ada yang baik hati nak bagi handphone ada kamera kat aku. Kalau tak haram lah nak ambil gambar gini. Thank you ye.

Dah tu korang taknak balik ke? Tanya hamba Allah kepada aku. Begini ceritanya, Wank merasakan tiket untuk balik kitorang akan beli apabila sudah sampai di Bangkok nanti kerana sampai sekarang masih tidak tahu untuk balik direct dari Bangkok terus ke Shah Alam menggunakan tren seperti semasa perjalanan ke arah Bangkok ataupun balik ke arah Kota Bharu dahulu dan barulah ke arah Shah Alam. Semua itu akan difikirkan apabila semasa dalam perjalanan ke sana nanti.

Tak lupa jugak, hari itu kitorang ada beli buku yang mengandungi peta Bangkok dengan harapan tidak sesat di sana nanti. Walaupun Wank kata rugi je beli sebab semuanya ada di internet tetapi pada aku better ada daripada takde. Serius aku rasa hardcopy lebih best daripada softcopy. Lagipun kadang-kadang aku tengok orang luar negara pun bawak map apa. Barulah nampak macam pelancong nanti. 

Senyum kelat nampak?
 Semoga perjalanan kitorang ke sana nanti, takde apa-apa lah yang berlaku hendaknya. Harap selamat sampai dan selamat pulang dan sempat berhari raya haji bersama keluarga. Ok, itu mungkin aku jela. Aku harap dengan niat yang baik untuk ke sana nanti tiada apa yang berlaku. Insyallah.

NotaKaki : Nak letak ikan balik la dalam balang ikan aku. 

4 comments:

  1. semoga diperm,udahkan urusan ke sana ya

    ReplyDelete
  2. kawan2 aku ramai yg pegi krabi.
    diorang cakap pulau kat sana cantik.
    nak pegi jugak tak sempat lagi.haha

    ReplyDelete
  3. best nye jalan.. semoga di mudahkan urusan. hati-hati yea di sana..

    ReplyDelete
  4. infoz thank you bro

    nick mungkin satu hari nanti krabi pulak. sape tahu rezeki masa depan.hehe

    Pokok insyallah best n urusan dipermudahkan. n tq.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...