Thursday, September 6, 2012

111. Talam Dua Muka


Juga boleh didapati di Sepena Raya.

Kelihatan seorang gadis sedang mencari sesuatu di kabinet dapur. Secara tiba-tiba mak gadis tersebut muncul di dapur itu.

"Mak, mana benda tu yeh?" Jerit Milah bertanyakan kepada maknya.
"Kamu cari apa Milah oi? Cubalah bagitau betul-betul." Jerit Mak Milah menjawab pertanyaan anaknya tadi sambil memberi persoalan yang baru.
"Ala, yang orang letak kuih-kuih tu." Kerut dahi Milah.
"Tak pun yang letak lauk-lauk tu." Milah sambung seperti tidak puas hati dengan jawapannya sendiri.
"Talam dua muka ke?" Tanya Mak Milah.
"Ish mak ni, cukuplah yang talam satu muka mak oii." Milah tersengih-sengih.
"Yang satu muka ni pun tak terjaga-jaga, ni kan pulak yang bermuka-muka." Jawab Milah selamba. Kononnya untuk bergurau dengan maknya.
"Kamu ni cari pakai kepala lutut ke? Ni haa." Jerit Mak Milah sambil memberi talam dua muka kepada anak perempuannya seorang ini.

Milah pun berlalu pergi. Tujuannya Milah mencari talam adalah untuk menganjing rakan-rakannya yang meminati Manchester United. Season lepas kan Manchester United menang piala talam sahaja. Tak kenal Manchester United? Sila mati sekarang.

6 comments:

  1. manchester united??? what the food is that???

    ReplyDelete
  2. tidak kenal? malas nak ulang.haha

    ReplyDelete
  3. hahaha...aku ingatkan apa la tadi....blh plak cari talam 2 muka nak buat kuih....

    ReplyDelete
  4. apa-apa pun boleh jadi kan?hehe

    ReplyDelete
  5. apa kaitan talam dua muka dengan MU?? hohooo

    ReplyDelete
  6. sebab MU menang piala talam je season lepas.. sedih..huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...