Monday, August 27, 2012

101. Review : SAM (Spoiler Alert!)



Amacam poster filem ni? Gempak tak? Teruja kan nak tengok? Ahad sudah aku dah pergi tengok dengan spekiebesaq dan nana. Punyalah payah nak tengok, last-last berjaya gak buat dioran tengok. Haha.

Cerita Saya Amat Mencintaimu ataupun ringkasannya SAM (walaupun aku rasa itu lebih kepada nama watak tu) bermula dengan kisah sepasang kekasih yang sangat sweet macam coklat yang sangat-sangat dicemburui oleh orang-orang lain yang tiba-tiba diculik pada satu malam. Disimpan dalam sebuah kilang lama iaitu PV6 kot di Klang. So, thriller bermula lepas tu sebab nak tahu siapa penculik dan kenapa culik diorang.

kalau rasa-rasa tak pakai unifi tu, try cari trailer lain jela. Haha.

Komen aku yang tak tahu apa-apa pasal seni tentang cerita ni? Overall sangat ok cuma yang membantutkan aku starting cerita ini yang dibuat seperti sebuah cerita lawak manakala ending pulak cliche. Cerita ini lain daripada cerita yang ada di Malaysia, kalau ada pun mungkin kat siaran tv yang cerita biasa-biasa je.

Pada pemilihan barisan pelakon-pelakon, selain Harun Salim Bachik dan Neelofa semuanya mantap der. Bukanlah diorang dua tidak bagus, mungkin HSB tidak sesuai untuk watak-watak begitu manakala Neelofa nampak sangat macam buat-buat la ngada-ngada tu, in the future mungkin makin bagus.

Selain tu, aku pelik kenapa babak perkahwinan macam sangat-sangat tidak menonjolkan budaya Malaysia ataupun itulah budaya perkahwinan kat Malaysia sekarang? Sorrylah aku duduk dalam bilik je.Hehe.

Untuk pengarah pulak, kau memang ada masa depan yang cerah la bro. Sama macam abang kau dan kau tak perlu di bawah bayang-bayang daddy dan abang kau. Kau boleh bina legasi kau sendiri. Good luck bro.

 Nana, ni la muka pengarah tu yang buat kau tutup muka dengan tangan sebab takut apa yang akan jadi. Hahahahah!

NotaKaki : Aku tak kisah pun untuk keluar duit kalau seni yang aku dapat tu berkualiti walaupun kalau akan keluar kat tv or astro dalam masa tak sampai setahun.

NotaTapakKaki : Memang perli pun. Biarlah tak terasa pun. Haha

6 comments:

  1. filem ni best... lain dr yang lain... ni yg trasa teruja sngt nak tgok...

    ReplyDelete
  2. cett, padahal dah tengok..hehe

    ReplyDelete
  3. wehweh, cter ni best tapi xbest..k bai =P

    ReplyDelete
  4. best tapi takbest?ok...entah tak paham aku..hha

    ReplyDelete
  5. nak tunggu tivi amek dan siar. katanya mirip macam novel BISIK yang ada kulitnya ada gambar kucing tuh.

    #rubbingimaginarybeard

    ReplyDelete
  6. yup bro.boleh kata gitu gak r..huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...