Thursday, July 26, 2012

85. AKhir-akhir ini.


Semenjak dua menjak ini, aku kadang-kadang mula terpikir. Sampai bila begini? Tiada apa-apa kemajuan sejak 2009 iaitu selepas aku habis belajar diploma dan mula bekerja. Nak sambung study ke degree tak dapat dan give up sementara untuk cuba sambung sejak tahun 2011. Lagipun aku dah takde hati dalam bidang ukur tanah. Terasa sangat rugi kalau terus menerus mencuba dalam bidang ini kan?

Baik aku cuba sesuatu yang mana aku minat. Dulu sebelum sambung study diploma, tak pernah pun terpikir yang bidang yang aku ambil akan effect pada masa hadapan. Ketika itu cuma mendengar daripada orang lain untuk memcuba bidang tersebut. Kenapalah aku ketika itu sangat tidak berpikiran matang seperti sekarang. Matang kah?Haha.

Tahun ini, umur aku sudah hampir ke 24 tahun. Tahun depan pula 25 tahun. Suku abad. Pada aku ianya sudah terlalu jauh daripada aku yang impikan sebelum ini. Pada 2005, aku berimpikan pada 23tahun aku sudah memiliki sebuah keluarga yang bahagia. Cewahhh.haha. Aku ngarut dah ni walaupun betul.

Perlu ke aku teruskan jalan aku sekarang? Ataupun mencuba jalan yang lain pula? Takkan aku perlu teruskan sehingga jalan itu berlubang baru aku berpatah balik?

Aku pening.

p/s: Jadi ke tak? hm...

10 comments:

  1. hehehe kena pikir2 betul2 nak pilih jalan yang terbaik tu geng.. all the best! :)

    ReplyDelete
  2. ape kata ko cari kerja kt kampeni publisher. start dr bawah. cr pengalaman dulu. gaji ciput tak kisah janji hapy bro.

    ReplyDelete
  3. lalalalalala, er..no komen.hehe

    ReplyDelete
  4. hang sebenarnya tekanan ni. rilek2 lg sebulan aku balik yer. haha

    ReplyDelete
  5. haishhh....kimi.kimi. ang tuh klo nk tukar kije bkn maen ssh lagi.. pnat dah aQ, stiap kali aQ cakap ko jwb.. "setiap orang ada matlamat/jalan/visi/misi/bla.bla.bla. masing2.." huahuahua... teruskan kimi.. jgn ikut ckp org lg.. ko kn dh besar..hehe.. mst ko leyh bjaya dgn jln yg ko pilih.. pape pun gud luck.. for me.. mencuba tuh xslah.. mcm aQ.. walaupun......hahaha.. :P

    ReplyDelete
  6. walaupon....gaji aQ besar stiap kali aQ tukar kije.. aQ tetap rase xpuas..wakakaka... xde lar.. paham2 sudah.. hehehe :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...