Friday, June 29, 2012

53. Kenapa jersey ori terlalu mahal?


Kadang-kadang teringin juga aku nak pakai jersey ori ni, lagi-lagi kalau jersey Malaysia. Bukan apa, aku dah berjinak-jinak ke dalam penggunaan barang ori ni semenjak menggunakan PS3 iaitu sejak tahun 2009 lagi. Nampak aku saja mention yang aku ada PS3 kat situ? Berlagak kan bunyi. Haha.

Kat Malaysia ni, kita lebih tertarik pada barang-barang pirate kalau tak merugikan kita. Kenapa ek? Contohnya la kalau handphone tu kalau boleh beli yang pirate pastu okay je, memang orang kita dah pakai yang tu je kan. Haha.

Lalu kat kedai Al-Ikhsan pandang jersey Malaysia, lalu depan Nike tengok kasut. Tapi kasut memang pakai yang ori pun, gatal rasa kalau pakai yang ciplak-ciplak ni. Haha.

p/s : Belajar menyimpan untuk mendapakan sesuatu barang, bukannya mengharapkan barang itu jatuh dari atas langit.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...