Thursday, June 14, 2012

35. Team Italy EURO 2012


Ya, again. SLOWPOKE.

kerana aku telah membuka kem Italy (syok sendiri) pada EURO 2012 ini, aku akan cuba memberi berita sepenuhnya mengenai team Italy. Hari ini aku ingin memberi senarai pemain yang terlibat dalam kejohanan EURO 2012 ini. Kredit to laman web uefa.

Terdapat 3 goalkeepers yang disenaraikan, salah seorang daripadanya ialah wakil BUMI jika melawan MARIKH Gianluigi Buffon (Madam Bee kata hensem). Selain itu Salvatore Sirigu dan Morgan De Sanctis.
Gianluigi Buffon
Salvatore Sirigu
Morgan De Sanctis

Kali ini Italy menyenaraikan tujuh pemain untuk posisi defend iaitu

Christian Maggio
Giorgio Chiellini
Angelo Ogbonna
Federico Balzaretti
Ignazio Abate
Andrea Barzagli
 Leonardo Bonucc
Amacam. Gerun kan? Tu baru Defend. Ni nak bagitahu Midfield Italy pulak.
Thiago Motta
Claudio Marchisio
Emanuele Giaccherini
Daniele De Rossi
Riccardo Montolivo
Andrea Pirlo
Alessandro Diamanti
Antonio Nocerino
Nampak? Semua muka-muka ganas macam Angsa Ganas dalam gameshow Super Spontan hari tu kan?haha. Untuk Forward pula Italy ada menyenaraikan player yang agak takde displin iaitu Mario Balotelli. Korang ingat dia macam yang dalam game tu? Korang silap tapi dia ni memang power pun.hehe

Mario Balotelli

Antonio Cassano

Antonio Di Natale

Fabio Borini

Sebastian Giovinco
Kali ini Italy dijurulatihkan oleh insan yang aku tak kenal.

Cesare Prandelli
Jangan korang ingat muka-muka diorang jambu-jambu main pun jambu jugak. Ini negara yang lahirkan mafia tau tak?haha.

Apa aku boleh komen, rupa-rupanyan aku kenal bukan dua player je tetapi enam player kesemuanya. Hehe. Jadi la tu untuk aku sokong kali ini. Pada aku, team Italy kali ini tiada player seperti masa zaman emas diorang iaitu Totti, Inzaghi, Veiri, Zambarotta, Vieri dan beberapa player yang aku dah lupa. Senang cerita diorang perlu bekerja lebih daripada keras untuk menang EURO 2012 ini.

p/s: sebenarnya aku yang tak kenal player-player tu.haha

p p/s : Usaha itu tangga kejayaan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...