Wednesday, June 13, 2012

34. Rancang To Bangkok version Tanya-tanya

Version Pembuka Selera

Oleh kerana kali ini aku merancang untuk keluar daripada Malaysia, kalau boleh aku nak plan betul-betul. Apa yang aku mampu, aku buat. Kalau boleh taknak mengharapkan pada Wank sorang-sorang. Kesian jugak ke dia nanti walaupun dia dah buat apa aku dah buat. Haha.

So, aku ada lah hantar email ke beberapa tempat untuk bertanyakan tentang cara perjalanan ke Bangkok menggunakan train.

Malas pulak edit-edit.
Aku tanya pada Kementerian Pengakutan Malaysia dan KTMB. Ok tak aku? Tanya kementerian tu. Kira direct line r. Tak main ikut tepi. Haha.

Jawapan daripada pihak kemeterian
dan ini jawapan daripada pihak KTMB


Salam Sejahtera,
Berikut adalah jadual perjalanan tren dari :
Sentral KL - Butterworth 

Ekspress Sinaran Utara (ESU / 10)
Departure 0845hrs - Arrival 1615hrs
ADNFD - 1st class sleeper cabin deluxe coach
              double decker bed for 2 person
              television and shower room inclusive
              "Complimentary Drinks" provided
 
MYR 118.00-lower bed / MYR 97.00-upper bed
  
ADNS - 2nd class sleeper coach
            double decker bed for 40 people (domitry style)
            separate by curtains
 
MYR 46.00-lower bed / MYR 40.00-upper bed
  
AFC - 1st class seater / MYR 67.00
 
ASC - 2nd class seater / MYR 34.00
 
ER2 Ekspres Rakyat
Departure 1506hrs - Arrival 2120hrs
AFC - 1st class seater / MYR 67.00
ASC - 2nd class seater / MYR 34.00
SM22 Senandung Mutiara
Departure 2300hrs - Arrival 0630hrs

ADNFD - 1st class sleeper cabin deluxe coach
              double decker bed for 2 person
              television and shower room inclusive
              supper and breakfast provided
MYR 138.00-lower bed / MYR 117.00-upper bed
ADNS - 2nd class sleeper coach
            double decker bed for 40 people (domitry style)
            separate by curtains
MYR46.00-lower bed / MYR40.00-upper bed
AFC - 1st class seater / MYR  67.00
ASC - 2nd class seater / MYR 34.00
Butterworth - Bangkok (IE36 International Express)
Departure 1420hrs - Arrival 1224hrs
ANST - 2nd class sleeper coach
           double decker bed for 40 people (domitry style)
           separate by curtains
MYR 111.90-lower bed / MYR 103.90-upper bed
Diharap maklumat yang diberikan jelas.
Terima Kasih.

Ms.Nisha
CallCenter KTMB
SBU Intercity Services
Sentral KL Station
1-300-88-5862 / +603-22671200
panjang kan? Lantak diorang lah. Haha.

So, aku dah ada jawapan dari segi pengakutan keretapi ke Bangkok.

p/s; Berbuat baik berpada-pada, buat jahat jangan sesekali.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...