Monday, May 14, 2012

9.Man Utd Season ini

Memang menyedihkan aku.
Logo Man Utd
Aku peminat Manchester United. Kadang-kadang ada yang kate glory hunter la apa la. Aku membesar pada tahun Man Utd tengah power. Memang logik la aku minat team yang power. Ada sesetengah orang siap suruh hafal sejarah bagai. Itu bodoh nama dia. Untuk apa menghabiskan masa menghafal sesuatu yang tiada kena mengena dengan aku. Yes, aku cuba mengetahui segala apa yang boleh aku tahu. Tapi aku perlu mengorek segala-gala tentang pasukan yang aku minat semata-mata aku minat. Bodoh. Baik aku habiskan perkara yang lain. Aku tengok bola hanya untuk seronok, bukan untuk membuang masa. Kalau kau rasa kau perlukan habiskan masa mengetahui sejarah team itu, silakan, tapi jangan assume orang lain perlu lakukan apa yang kau lakukan.

Aku boleh minat sesuatu team sebab yang bodoh gak. Aku boleh minat bola sebab aku pernah ada jersey team tu masa kecik yang entah mana datang jersey tu pun aku tak tahu. Aku boleh minat team itu sebab memang aku ada kene mengena dengan team itu dari segala segi, dan macam-macam sebab.

Dan tahun ini Manchester United TIDAK memenangi apa-apa piala kecuali piala yang takde makna. Sedih siot. Aku dah happy gila masa referee dah tiup wisel bila tanda habis game. Boleh pulak Man City sumbat 2 gol lagi tengah masa tambahan. Gila babi orang kata. Apapun tahniah pada Man City kerana memenangi English Premier League.

Siapa kata bila Man Utd kalah fan akan meroyan? Aku rilek je. Siap ada penyokong-penyokong yang menang piala yang sakit hati dengan aku sebab konon nak sakitkan hati aku tak dapat. Sorry la der, gua bukan macam lu orang, tak boleh terima hakikat. Bukan seperti penyokong lain, bersorak kerana Manchester United season ini tidak menang apa-apa cup.

Tetapi aku tahu, itu yang seronok dalam bola sepak, membahan orang.haha..

p/s: Jangan menang bersorak tetapi kampung tergadai.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...