Tuesday, May 29, 2012

23.Jalan Kaki dari Lembah Klang Ke Kota Bharu


Tajuk bukan main panjang tu.haha. Itu cuma idea gila yang tiba-tiba muncul dalam kepala otak aku. Sebab apa? Sebab aku tengok satu cerita yang disuggestkan oleh kawan aku,Wank . Nama cerita itu The Way. Kisah seorang lelaki tua yang tak pernah minat merantau mula berjalan kaki dari satu lokasi iaitu di Perancis ke Galicia, Sepanyol. Dia mula berjalan sebab nak tunaikan perjalanan terakhir anak dia yang mati kerana storm kat Perancis kot.

Poster The Way
Tadi aku kata seorang lelaki tua kan? Tapi dalam poster ada lagi tiga orang. Diorang pun macam lelaki tua tu nak pergi ke tempat sama. Kalau korang tau apa itu backpackers, lebih kurang macam itu la.

So, katakan la aku nak buat macam yang kat tajuk entry ni, boleh ke? Mampu ke? Cukup ke bajet aku? Berapa lama tempoh perjalanan tersebut? Perlu ke aku fikir kesemua itu atau dengan selamba aku buat je? Selamat ke perjalanan aku nanti? Apa patut aku sediakan?

Banyakkan aku fikir? Nanti jela aku fikir balik.

p/s : Perjalanan itu takkan berakhir tanpa langkah yang pertama.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...