Saturday, May 26, 2012

20. Lagi Tua Lagi Ngarut


Tak tahu apa nak jadi, nak dijadikan kisah. Ada satu group aku follow dalam facebook, ada kaitan dengan bidang pekerjaan aku. Buat group dalam facebook, aku follow daripada mula-mula group itu nothing, orang kata baru nak menapak. Memang aku sekadar silent reader dalam group tersebut. Makin lama, makin ramai yang follow group itu termasuklah orang-orang tua.

Dan paham-paham jela orang tua ni, apa yang diorang nampak hanyalah duit. Ya, duit. Kenapa aku kata macam itu? Mula-mula suruh daftar, pastu minta duit kerana nak berdaftar. What the hell? Aku ada minta korang daftarkan untuk jadi persatuan ke? Ini semua mengarut. Minta duit orang, RM100 setahun. Apa ini? Nak duit atas angin ke? Come on la bro. Aku sampai sekarang tak nampak apa pengisian korang buat dengan orang berdaftar. Buat makan-makan? Bagi sticker? Lagi?

Yang paling tak boleh blah, jenis sekarang, tak daftar taknak layan. What the shit is going on? Itulah orang kata, sekarang duit lebih dari segala-galanya. Kau nak ilmu? Daftar dulu. Something fishy kalau tengok betul-betul.

Ada lah sesetengah membontak dalam itu membanding dengan kad jusco la apa la. Walaupun jusco ada jusco day tetapi mereka tetap ada diskaun pada orang yang takde jusco kad. Itu point aku. OK, aku dah mengarut.

Semoga berjaya kepada group tersebut. Aku nak tengok sampai bila korang boleh bertahan. Yela, konon kata lepas daftar nampak gah la ape la kan. Kita tengok jela.

p/s : Orang tamak selalu rugi. Jangan jadi seperti anjing dan bayang-bayang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...