Monday, May 14, 2012

10.Perasan Tak Best


Semalam ialah Hari Ibu sedunia. Seperti kebanyakkan insan-insan yang lain, aku wish kat Mama aku jugak. Cuba call tak dapat, aku hantar sms jela. Mungkin Mama terlalu sibuk dengan bekerja di pejabat beliau. Setelah sekian tak berapa lama sangat, Mama balas sms aku, cuba call aku tak angkat jugak, ketika itu mungkin dalam panggung wayang tengok 'Chow Kit'(sila tonton Chow Kit).

Aku pulang ke rumah, dalam nak naik tangga aku cuba call Mama sekali lagi, kali ini beliau angkat.
"Assalamualaikum, mama ada mana?" Pembuka kata oleh aku."Kenapa Mama call tadi?tak perasan tadi." Sambung aku.
"Waalaikumusalam, baru nak balik rumah. Tadikan alang call Mama, dah call baru perasan ada message tu" Mama menjawab.
"Hehe."Aku malu.
"Ni, Abah suruh masuk laman web UMK, mintak kerja kat situ" Mama sambung.

Duss. Hati aku tersentap.

"Kakngah dah dapat kerja tetap kat UiTM tu, tau dah ke?" Mama masih menyambung.

Duss. Makin tersentap. Apa yang tak best nya ialah aku hanya mempunyai segulung diploma. Hati aku masih ingin sambung belajar tetapi aku tak tahu apakah masih mampu untuk aku?


p/s : Jangan terlalu awal mengatakan sesuatu sebelum tiba masanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...